قیمت محصول :     10000 تومان
  افزودن به سبد خرید

سبد خرید

  • سبد خریدتان خالی است.
  • تاریخ ارائه محصول : 09 / 08 / 2019
  • بازدید : 101 بار
  • دسته بندی :
  • امتیاز کاربران :

تاثیر و مقایسه هشت هفته تمرین هرمی، متغیر و موج دار بر افزایش قدرت عضلات سینه و پا

تاثیر و مقایسه هشت هفته تمرین هرمی، متغیر و موج دار بر افزایش قدرت عضلات سینه و پا در ورزشکاران حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای پاورلیفتینگ

تحقیق حاضر به تعیین اثر و مقایسه هشت هفته تمرین به شیوه هرمی ، متغیر و موجدار بر افزایش قدرت عضلات سینه ای و پا در ورزشکاران حرفه ای و نیمه حرفه ای پاورلیفتینگ پرداخته است. آزمودنی های تحقیق دو گروه تجربی (حرفه ای و نیمه حرفه ای) به تعداد ۹۰ نفر بوده که به صورت گروه های ۴۵ نفره حرفه ای (سه میان گروه ۱۵ نفری) و ۴۵ نفره نیمه حرفه ای (سه میان گروه ۱۵ نفری) تقسیم شده که در هر گروه ۱۵ نفر به شیوه هرمی، ۱۵ نفر به شیوه متغیر و ۱۵ نفر به شیوه موجدار به تمرین پرداختند. لذا با عنایت به یافته های تحقیق می توان چنین نتیجه گیری کرد که شیوه تمرین هرمی از دو روش تمرینی متغیر و موجدار موجب افزایش قدرت بیشتری در عضلات سینه ای و پا در هر دو گروه حرفه ای و نیمه حرفه ای شده است. در مرحله بعد روش متغیر بیشترین تغییرات افزایش قدرت در عضلات سینه ای و پا را به خود اختصاص می دهد، و روش موجدار در گروه حرفه ای ها باعث افزایش قدرت در عضلات سینه ای و پا شده ولی در گروه نیمه حرفه ای ها افزایش قدرت فقط در عضلات پا قابل مشاهده بوده است.

افزودن به سبد خرید
مطلب مفیدی برای شما بود ؟؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان

دیدگاه کاربران ...

    لطفا قبل از ارسال سئوال یا دیدگاه سئوالات متداول را بخونید.
    جهت رفع سوالات و مشکلات خود از سیستم پشتیبانی سایت استفاده نمایید .
    دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاه خود را بیان کنید

0